Reviews

A tökéletes tészta nyomában – Akademia Italia

Al dente tészta, házi paradicsomszósz, jó sok parmezán – számomra ilyen a tökéletes olasz étel! Már egy ideje szemeztem az Akademia Italia étteremmel, amikor a Bazilikánál sétálgattam. Néhány hete végre betértem és bevallom őszintén, a menü láttán bajban is voltam, hiszen legszívesebben minden tésztaételt megrendeltem volna. A hazagurulás helyett aztán inkább egy klasszikust választottam, a paradicsomos bazsalikomos tagliatellét.

fullsizerender

Kezdeti örömömet fokozta, hogy eldönthettem milyen tésztával kérem. Tudom, a Vapianoban is ki lehet választani – csakhogy sajnos egyre inkább kezdik elfelejteni mit is jelent az al dente kifejezés!

Be kell vallanom én lepődtem meg a legjobban, merthogy az Akademia Italia nem hogy hozza a színvonalat, de jócskán felülteljesít – és írom ezt a legnagyobb mosollyal a számon. Azt hiszem mindenki tisztában van vele, hogy a paradicsom és a bazsalikom nyerő páros, viszont nem egyszerű eltalálni a tökéletes arányt. Nos, az Akademia Italia szakácsának sikerült! Egyik sem nyomta el a másikat, fantasztikus összhangban volt az édeskés paradicsom és a bazsalikom enyhén borsos íze. Azért egy leheletnyit én is hozzájárultam a sikerhez – parmezánnal fokoztam ezt a csodát.

FullSizeRender (2).jpg

Hihetetlenül elfogult leszek most, mert megadom a maximum pontszámot csupán egy főétel megkóstolása után. Ettől függetlenül biztosan vissza fogok térni, hiszen van néhány étel amit meg kell még kóstolnom – és nagyon bízom benne, hogy ugyanilyen tökéletes élményben lesz részem!

Bátran ajánlom Nektek az Akadémia Italia éttermet! A belváros egyik leggyönyörűbb részén található, tágas, mégis hangulatos és nem utolsó sorban a személyzet is igazán kedves. 🙂

raft-5

D

One thought on “A tökéletes tészta nyomában – Akademia Italia

Leave a Reply

